Saturday, March 17, 2007

Hari sabtu yang malas..

Boring betul arini..takde benda aku nak wat..semalam aku tidur agak awal jugala, bangun tetap lewat..hehe..harini life aku bermula dengan segelas teh o sejuk yang mak aku buatkan..sedap sungguh. Tanpa mandi aku duk lepak tengok TV, biasala bagi orang bujang macam aku ni..lainlah dah khawin. macam ni juga.hehe. Cerita kat TV tak berapa nak menarik. Cerita pasal "akak-akak" jadian yang penuh pancaroba hidup. Aku masuk bilik, on laptop dan surf apa yang patut dan wajib. Terlelap kejap dan sebelum zohor aku bangun balik. Lom mandi lagi..lepak dulu. Tawaf kedepan dan kebelakang rumah aku dan setelah berpuas hati, aku mandi. Sejuk beb walaupun dah tengahari. Hari ini sup ayam menjadi hirupan aku dan makanan tengahari. Perghhh..kena lak dengan sambal belacan. meleleh !!. Aku masih boring dan malas, apa nak wat ek ? apa lagi kemas bilik dan punggah apa yang patut di buang. Last-last terjumpa DVD yang taktau dah berapa lama dia tersorok kat situ. The Longest Yard. Tinggal dulu kemas dan layan DVD. Habis je DVD, aku terus keluar ke Kedai Gunting Basri. Panjang dah rambut aku ni..dah meleret-leret ke telinga. Siap gunting rambut, terus balik umah sebab ada benda musatahak. Aku amik timba dan gayung (Cebuk..belasah jer)..dan tanpa berlengah-lengah, motorku ku basuh..kesian moto aku..dah lama tak mandi, mandi hujan je sejak dua menjak ni. Jangan risau motorku, aku akan menjalankan tanggungjawab sebagai tuan motor harini.heheh..fuhh !! penat juga tertonggeng-tonggeng membasuh motor ni rupanya. Pinggang tangkap ooo..lepak. Tuutt..Tuutt..

Bro : Beb, watper?
Aku : Basuh Motor..knp?
Bro : Sok dtg umh..tghri. kul 1. ajk pesort sekali.
Aku : Apa pasat?
Bro : Dtg mkn, ada makanan bes.
Aku : Ok bro, see ya..

Yes..!! Makanan best..

The end....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home