Thursday, May 15, 2008

Kenapa bang...

korang rasa kenapa tajuk aku gitu...tapi korang takyah rasa..baca je apa yg aku tulis kat bawah ni nanti ye..

Ceritanya camni..semalam, aku pergi The Curve nak pergi cari barang sikit untuk dibuat sesuatu. Aku park "The Motor" kat tempat biasa. Bila dah turun dari "The Motor" semua, aku pun kuncila apa yang patut dan tengah duk kunci-kunci tu, aku ternampak motor sebelah ni siap dengan rantai berbagai kat tayar motor dia. Tapi, yang aku peliknya, dia tak tekan kunci mangga kat rantai tu. Aku rasa dia terlupa kot..entahla. Aku sebagai insan yang tengah rajin, prihatin, kesian dan risaukan keselamatan motor sebelah tu, lantas menekan mangga tersebut. Selamatlah motor mamat tu tadi. Tak habis begitu saja..yang thrill lepas ni..

jeng..jeng..jeng..

Dekat sejam juga aku meround dalam The Curve tu..last-last aku pun rasa nak balik. Dengan girangnya aku berjalan menuju ke "The Motor" kesayanganku selepas "The Wife" yang disayangi..i love you so muchlah..ehem-ehem..lestat, concetrate..ok..ok..bila sesampai je aku kat tempat "The Motor"..aku ternampak satu mamat tengah duk mencangkung dan tergaru-garu kepalanya sambil mengaduh nasibnya di sebelah "The Motor". Aku pun buat cam biasa..buka semula kunci dan ambil helmet dan jaket semua dan bertanya kepada mamat sebelah tu.

Lestat : Kenapa bang? Tayar pancit ker?
Mamat : Tak pancit..
Lestat : Habis tu..??
Mamat : Tadi masa saya rantai motor ni, mangga dia saya tak tekan..buat acah-acah jer..sebab kunci dah hilang. Bila sampai kat motor je, nak buka..tengok dah ada orang tekan. Ni tengah duk pening macam mana nak buka. Rajin betul orang tu pergi tekan..aduhhhh...
Lestat : Uisshh..siapa la yang tekan agaknya kan bang. Takleh nak tolongla bang..gerak dulu

Dalam hati aku cakap, mana ada dalam isu keselamatan main acah-acah dan orang yang menekan kunci itu adalah AKU..!!..hahahahahahaa.Larikkk...

Kalau orang yang terkunci semalam ada terbaca blog aku ni..ampun dan maaf ye..aku tolong selamatkan motor ko yang harganya lagi mahal dari panggil cina tukang kunci tolong bukakan..hehehe.

14 Comments:

Blogger Y u Z z 9071 telah menaip...

hahaha..asal tak mengaku...bagitau je kat dia..

nanti sesal kemudian tidak bergunaaa lagi...

13:18  
Blogger Elyn Sani telah menaip...

huhuh ko mmg baik hati.... tp salah tempat la....... tp mamat tu pun bleh main acah2. kalo aku tgk pun aku tekan ekekeke

13:48  
Blogger Miss Nazla telah menaip...

wahahahhahahahahahhahahahah gile lawak ok!! cmne la rupe mamat tu ek. and cmne la rupe anda mengkaver line chantekk nye hahahhahahahaha. lawak2

01:59  
Blogger Arin telah menaip...

aduih...kesian nye brother motor sebelah tuh..

16:33  
Blogger Az Fabulous... telah menaip...

aduhai...

hati mmg baik, tp silap pulak nak buat kebaikan tu...kih kih kih

pasni, insaf nak tekan mangga yg buat acah2 ni...

17:59  
Blogger Lestat telah menaip...

Yuzz9071 - Mau di jerut aku dengan rantai motor lak kang kalu ngaku..hehehe

elyn - aku sokong bila ko cakap ko pun tekan.

miss nazla - lakonan aku cukup mantap waktu tu untuk cover.

arin - kesian dia lagi kalau hilang motornya.

Tija fabulous - memang tak tekan dah..sumpah.

19:03  
Blogger MOLY telah menaip...

hahahaha .. siot !!!! hahaha .. boleh plak gerak dulu ye bang ?
wakakakakaka :))

tp memang betol lah, dah tau kunci hilang, pergi la beli yang baru. dari motor hilang nanti, lagi menangis x berlagu

:D

16:33  
Blogger UmiMia telah menaip...

baguih..baguih..niat tu baik yer..tapi salah timer lah....hehehe

16:52  
Blogger mad redo1 telah menaip...

sesungguhnya mad redo1 tumpang sayu gembira dengan entri ini... hehehe...

23:56  
Blogger Sue telah menaip...

hhahaha.....gelihati sungguh tatkala membaca entri mu ini...kejam la ko tinggal kan brader tu terpinga pinga....sape salah dlm hal ni??? tapi tak baik tau ko tak ngaku .... lestat jahatttttt...!!! tah tah brader tu ade lagi kat depan motor dia kot ari ni...cer ko jenguk brader tu...kesian dia...ngeh ngeh ngeh..!!!

22:22  
Blogger meen telah menaip...

hahahah..jahat tau tak ngaku! meh meen tolong kejar ko ngan batang penyapu hahahahah

00:19  
Blogger ceri masam telah menaip...

tak terkata aku!

hahahahhahahahahahhaha!

15:53  
Blogger Zana S telah menaip...

hehehe..ada gak org cenggini ek??

lawak2.. benda keselamatan buat memain mmg nak kena sepak la jugak.

apa2 pun, tahniah kerana mengunci. tapi tang selamatkan diri tu cam... tak leh pakai..wakakakaka...

apa2 pun.. n3 nie mmg buat den golak bosa.

13:58  
Blogger xy bundle telah menaip...

hahahha... mmg aku gelak gler masa ko cite psl ni kat aku...
tp bagus la ko jd org yg prihatin..
kekekeke...

14:52  

Post a Comment

<< Home