Sunday, April 01, 2007

Kenangan Ex-Manor : Berpuasa

Korang pernah rasa tak berpuasa dengan kawan-kawan kat umah sewa?

Tak pernah?

Ruginya korang..tak dapat merasai satu benda yang aku rasa pengalaman yang paling best dalam hidup..

Aku nak bercerita sikit walaupun tak disuruh orang..mungkin aku ni poyo skit..ahh lantaklah..aku suka menulis..lagi2 dalam blog aku sendiri kan..sapa sokong..?? Kalau sokong..garu telinga kiri dengan siku kiri..(aku leh wat tau...)

Pasal berpuasa di bulan ramadhan bersama kengakawan Ex-Manor ni memang kelakar habis, macam-macam kes ada..kitorang ni jarang sekali makan sahur kat luar..suma kitorang masak dan makan ramai-ramai..memang bestla tengok gaya masing-masing bangun sahur..terkebil-kebil, terkulat-kulat, makan pun kalau tak kena gaya suap ke telingala jawabnya..selalunya lauk yang mudahlah..goreng-goreng dan kadang-kadang ada juga masak sambal..kena ada yang pedas-pedas sikit, baru berselera nak makan sahur..

Pernah ada satu hari kitorang dah prepare awal-awal lauk nak dimakan waktu sahur nanti.."Ayam Goreng"..dah siap dah sorang amik berapa ketul..cam asrama pun ada..hehehe..Lepas siap suma, sorang-sorang masuk tido..sebab dah ready lauk untuk sahur..

Semua set jam nak bangun pukul berapa..selalunya ada jaga..kali ni jaga pun mengantuk..layan sekali..Tido punya tido punya tido..jam pun bunyi..aku bangun dan dengan penuh gaya mengeliat..fuh best betul mengeliat..gosok-gosok mata dan menguap ala-ala singa kelaparan dan tengok kat jam dah pukul 8..gosok mata lagi memang jarum tu pukul 8, selak langsir..dah terang..sahur sepatutnya sebelum terbit fajar siddiq..

Kejadahnya dah pukul 8..itu time nak pegi kelas..bukan time sahur..aduhh..apalah salah kitorang semalam sampai tak terjaga sahur pagi tadi..ni mesti kes makan berbuka tak ingat dunia ni..takde kesyukuran..main belasah jer..hahaha

Aku kejut semua bangun..sorang-sorang terkejut..

Last-last..semua mandi dan tengok jelah ayam goreng yang duk tergolek-golek kat meja tu dan terliurla sorang-sorang sambil pakai kasut nak pergi kelas...dengan harapan berbuka nanti dapat makan ayam goreng lagi..

Kenangan-kenangan..

3 Comments:

Anonymous Anonymous telah menaip...

askum... blh join?????????
nice blog....

10:38  
Blogger Lestat telah menaip...

itu masa sahur hari lain..yg sekarang ni aku citer pasal yang masa kes ayam goreng..ahakss..

19:32  
Anonymous Anonymous telah menaip...

ha'ah, aku penah2, pose kat umah sewe, pose kat hostel, ngan kawan2, actually lagi byk dari pose kat kg, huhu, merantau la katekan

haha, aku pun penah gak jadi cam2, lauk beli mase buke pose combine sekali utk sahur, tapi sedar2 da kul 7, uhuk2, so dramatic

10:22  

Post a Comment

<< Home