Thursday, April 05, 2007

Machap tau..jangan fikir lain..

Sejak dari Jumaat lepas aku lepak kat Machap..kan sekarang dorang tengah duk sibuk pilihanraya kecil..korang tau tak kat mana Machap tu..Machap yang ni bukan kat Johor tau..yang ni dalam area Alor Gajah kat Melaka..dari tol Alor Gajah, dalam 40 minit ke situ dan dari tol Ayer Keroh, 20 minit jer..

Aku sebagai salah sorang penyokong kerajaan..so aku pergilah untuk tengok suasana pilihanraya, jumpa kawan-kawan yang mungkin sebelum ni tak sempat nak jumpa sebab ke"bizi"an masing-masing.Macam-macam ceritalah yang keluar..ada yang gempak dan ada yang kurang juga gempaknya..ada yang lawak dan ada yang tak lawak..macam-macam bila dah berkumpul ni..

Ceritanya...

Barisan pelakon : Mr. A (Mangsa-Muka ala-ala mamak sikit)
Pelakon tambahan : Makcik B lah..
Bukan pelakon : Ramai..sebab tengah sembang
Suasana : Malam..lebih kurang kul 9
Mood : Happy-happy

Sambil-sambil buat keje...tiba-tiba..

Makcik B : Dik..leh makcik duk kat sini..lenguh kakilah
Bukan pelakon : Duklah makcik..takde sapa nak larang
Makcik B : Dah lama ke duk kat sini..?
Bukan pelakon : Dah dekat seminggu makcik..sinila port kitorang
Makcik B : Oooo...

Sambung wat keje lagi..dengan secara tiba-tiba Mr. A masuk..dan terus duduk kat sebelah Makcik B tadi..kerusi asingla tapi sebelahla..

Mr. A : Korang buat apa tu..?
Bukan pelakon : Ala..tolong masyukkk.. tampal benda ni
Mr. A : Kayala korang tolong dia..dia masyukkk..korang pun masyukkklaa..
Bukan pelakon : Ala..tolong-tolong je dari tak watper
Mr.A : Wei korang..aku rasakan..aku nak bertandinglah..
Bukan pelakon : Bertandinglah..ko kan ramai penyokong
Mr. A : Betul beb..aku nak bertanding

Jeng..jeng..jeng

Makcik B : Anak ni nak bertanding MIC mana?
Bukan pelakon : hahahahahahahhhahahhahhahaha....(tak ingat dunia)
Makcik B : Apasal dik..makcik salah cakap ker?
Bukan pelakon : Tak salah makcik..tapi dia ni melayu..bukannya India..
Makcik B : Maaflah dik..laki makcik pun mamak...

sambungan gelak diteruskan untuk beberapa ketika..

sambungan part 2..

5 Comments:

Blogger Rose Hazeline telah menaip...

Patut arr...hari tu lama takder..anyway Hidup UMNO!!!!!hehehe

17:19  
Blogger Red Mummy telah menaip...

sakan..

x nampak pun ko lam paper?

eh eh..ada terselit ke?

20:06  
Blogger Rose Hazeline telah menaip...

Adi......I pun ada blog sendiri dah..kih kih kih....nanti u tolong komen-komen apa yang u nak komen yer...hehehe http://umimia.blogspot.com/

16:05  
Anonymous rosealley telah menaip...

hahaha, gelak jugak even kesian

10:17  
Anonymous Anonymous telah menaip...

commented retailer flip localities computers citizenry hegemony deprives changed himalayas arena
lolikneri havaqatsu

11:36  

Post a Comment

<< Home