Friday, June 20, 2008

Kau nak kena lempang ke apa..

uiii..takutnya.

Korang mesti terkejut kenapa tajuk entry aku kali ni nampak ganas sikit kan. Meh..sini aku ceritakan bagaimana ayat tu boleh keluar gitu. Cerita ni dah lama jugala di simpan, tapi aku masih teringat-ingatkannya.hehehe.

Lepas lepak pergi minum-minum dengan kawan-kawan lama, hari pun dah larut malam, balikla kitorang ni. Tengah duk rancak bersembang dalam kereta ada polis wat roadblock. Kelam-kabut kitorang tarik talipinggang keledar untuk menyelamatkan diri dari disaman..fuh..!! Nasib baik sempat. Sebiji-sebiji polis tu cek kereta dengan lampu suluh. Semua lepas..bila time aku jer..

Tempat : Roadblock kat Jalan Pandan Jaya
Masa : Lepas tengah malam
Cuaca : Gelap gelita dan berangin sikit

En.Polis : Hah..korang dari mana malam-malam buta ni?
Aku : Pergi jalan-jalan En. saja-saja amik angin malam..
En.Polis : Betul ke ni?
Aku : Betul En. jalan-jalan jer.
En.Polis : Korang ada minum apa-apa tak ni.
Aku : Ada.
En.Polis : Hah..!!Korang minum apa?
Aku : Teh 'O' ais kat mamak tadi
En.Polis : Kau nak kena lempang ke apa..
Aku : Takdela En. sori-sori.
En.Polis : Dah..jalan..balik. Jangan sampai aku saman kau.

Hahahahahahahahahaha..salah aku ke cakap yang benar dan silap dia juga pergi tanya aku minum apa..aku jujur. Kawan-kawan aku yang baca ni..sila gelak lagi macam kita gelak sampai terbaring kat depan pintu rumah dulu.

15 Comments:

Blogger nanonano telah menaip...

aagagaggagagaggagagaa.. *gelak guling2 smbil trajang dinding*
vodo la itu pohlis..
org ckp jujur pun nk lempang..
hihihihi..
malu la tu..

17:08  
Blogger Madam Shah telah menaip...

baik kasi makan selipar jepun je dengan mamat polis tu. dia kot yang banyak minum.. tanya macam2.. hahaha padan muka!

23:19  
Blogger Lestat telah menaip...

nanonano - mmg vovo pun itu pohlis..hehehe

nanacun - aku pakai kasut masa tu..kalau ada slipar..mau gak aku sumbat.

10:37  
Blogger mad redo1 telah menaip...

selama nih mad redo1 selalu jek lepas tanpa banyak soal kat road-block... skema sangat kot... hehehe...

12:37  
Blogger Lestat telah menaip...

mat redo1 - mungkin malam tu kami duk senyum tak habisĀ²..tu yg kena soal.

12:39  
Blogger UmiMia telah menaip...

kikikiki...pelik tul lah polis tu..org dah ckp jujur dan benar semata-mata pun..dia dok nak aim nak lempang...

zaman cyber ni..cenggitu lah..(ada kaitan ker??!!)

12:56  
Blogger Lestat telah menaip...

umimia- Takde kaitan langsung.hehehe

13:08  
Blogger meen telah menaip...

heh..tak sopannya bahasa..sesedap rasa je nak lempang org..

tapi nak tumpang gelak jgk la kat korang yg tak pasal2 kena hamun walaupun bersikap jujur hahahahah

22:59  
Blogger Arin telah menaip...

lestat menjawab kepada persoalan ko pasar kotak : kat area pasar borong area selayang tuh ( pasar borong kl )..yang dekat ngn deretan bank2 semua ader..kalau dari kl..sebelah kiri..leh nampak tepi jalan besar..

23:55  
Blogger Lestat telah menaip...

meen - bahasa merujuk bangsa..hehehe

arin - tq so much..dihargai.

12:57  
Blogger Elyn Sani telah menaip...

wakakakaakak...... elok gak skali skala polis tu kene

12:26  
Blogger MOLY telah menaip...

hehehe .. ko memang tau !
sib baik x kena pelempang
kalau x free2 jek dpt
:P

08:46  
Anonymous Anonymous telah menaip...

salam..
saya pernah kena ngan polis yang dok persoalkan stereng lock..

dia cakap kalau aku pukul kepala ko ngan benda tu, darah tak...??

kono nak cas saya bawak barang berbahaya la...

saya jawab balik..
En bukan kepala saya je yang berdarah.. kalau saya ketuk kepala En dengan lock ni pun mesti berdarah..

tros dia bagi jalan..
hehe.. sori ko hengat ko boleh makan aku!!

15:33  
Blogger ceri masam telah menaip...

kalau aku pun, aku jawab macam kau gak!

kah kah kah kah!

(takleh nak guling, nanti laki aku ingat aku mereng)

13:03  
Blogger wahdi telah menaip...

Hahah kelako siot!

15:46  

Post a Comment

<< Home