Saturday, June 07, 2008

Ubah Gaya Hidup..

alasan minyak naik..ada ke gitu.

Ramai rupanya yang taktau lagu-lagu yang aku letak dalam entry sebelum ni..ok camni, lagu-lagu yang aku letak sebelum ni semua lagu yang aku ingat-ingat lupa masa aku sekolah rendah dulu..masa darjah 1-3. Aku dulu bersekolah rendah di Sekolah Kebangsaan Sungai Pelong..kat Sungai Buloh sana sebelum aku sambung kat Sekolah Kebangsaan Taman Bukit Maluri, Kepong. Aku cuba juga ingatkan nama cikgu muzik aku..tapi tak teringat lak apa nama dia..hehehe. Apapun aku terus letak lagi lagu-lagu yang memberi memori kepada hidup aku sejak bersekolah rendah hingga sekarang..

Tajuk Lagu : Memang aku tak ingat dah oii..

Lihat jauh nun disana
Tekun petani kerja
Buah padi masak kuning
Isteri kerja sama

Potong-memotong, Membanting padinya
Bercerailah tangkai jerami
Dulu padi ditumbuk indam tampi
Sekarang mesin jadi pengganti..

** Muzik tak dapat disertakan kerana..aku malas nak rakam suara emas aku ini..jangan marah, nanti cepat tua..yay..!!

Mengambil kesempatan ini..ingin aku suarakan ketidakpuasan hatian aku tentang harga minyak yang mahal sekarang..Dulu leh bawa laju-laju "The Motor"..sekarang nak kena bawa maintain-maintain takut minyak habis cepat..aku tergelak sorang-sorang masa isi minyak dengan harga baru kat Shell lepas tol Jalan Duta.

Dulu-dulu (Macam dah lama jer)

2.61 liter (Full) x 1.92 = RM5

Sekarang

2.61 liter (Full) x 2.70 = RM7 Bro...!! Naik RM2..bajet petrol aku sebulan lari jugala. Kena buat kira-kira baru.


**Perbandingan diatas adalah antara kenderaan yang bernama motosikal tau..kalau yang naik kereta jangan cakap banyak.ngeh..ngeh..ngeh..walau apapun masalah kita sama..

" PERBELANJAAN NAIK "

6 Comments:

Blogger Lily.Lulu. telah menaip...

oh minyak naik ...
2 ringgit ok lagi tau tat ..
kalau keta ??

mamposs !!
:D

23:33  
Blogger Jie telah menaip...

tul la tu
suami kakjie g keje dulu isi rm 5, skrg dah rm 7.

ulang alik p shah alam tu wooooiii dlm 90km!

15:55  
Blogger NANAcun telah menaip...

minyak naik 70 sen je.. hehehehe.. tapi my laling yang isikan minyak tiap2 bulan.. hehehe

22:23  
Blogger one love telah menaip...

tertekan dengan gaya hidup aku!

tapi aku tetap nak teruskan berjalan2...

abis duit...

aku menci!!!
menci ngan minyak!

:)

13:45  
Blogger Umi Mia telah menaip...

itu nasib hang pakai moto...kami yg pakai kete ni...nak beringgit-ringgit....

16:47  
Blogger Tijah Fabulous... telah menaip...

abes laaaa laki ako...nak kena naik beskal gi despatch...hehehe

lopeh ni, acik dh takdo nak poie jenjalan lagi haaaa....nak safe kos!!

Ado keto duo nijam dh payah pulak...dulu bulih laa kombang2 idung sikit haaa...

13:08  

Post a Comment

<< Home