Monday, January 12, 2009

Cerita pasal minyak hitam dan pisang

Dah berapa kali blog aku ni berhabuk..nasib baik aku ada cleaner yang datang ofis aku tiap-tiap hari tolong vacuum kan..terima kasih akak cleaner..hahahaha.


Aku diruntun dengan kesibukan seperti yang rakan-rakan blog aku tahu aku kerja apa. Baru minggu ni aku ada masa untuk masuk ke ofis dan berehat selama 3 hari sebelum aku kembali sibuk dengan kerja-kerja luar. Sejak masuk ke tahun 2009 ni..ini entry yang pertama. Korang cukup bertuah dapat membaca dan bakal komen untuk entry aku yang pertama dalam 2009.


Ok, aku nak cerita macam tajuk kat atas. Cerita ni jadi selepas aku hantar The Wife dan The Baby Nur Najwa Areanna balik ke Kuala Terengganu. Lepas tengok suasana nak berpilihanraya kat sana aku balik semula ke KL. Aku menumpang salah seorang kawan yang kebetulan nak balik KL jugak.


Lestat : Wah..kereta baru ke bang..?
Kawan : Takdelah..aku amik 2nd hand jer.
Lestat : Kira baru dapatla tu bang.
Kawan : Ala..ada rezeki lebih sikit..aku amik.Kereta lama aku kasi kat bini aku.Senang dia nak pergi kerja.
Lestat : Condition suma ok kereta ni..?
Kawan : Eh..ok suma.Interior suma orait.Takde masalah yang besar.Baru 1 owner.Mileage pun tak tinggi masa aku amik.Cuma kereta ni aku rasa ada leaking sikit kat gasket enjin ni..nak kena tukar.
Lestat : Kenapa bang?
Kawan : Kuat makan minyak hitam..runsing aku kena cek dan isi selalu.
Lestat : Okla tu bang..dia kuat makan minyak hitam.
Kawan : Ko gila..kenapa?
Lestat : Yela..nasib dia makan minyak hitam.Dibuatnya dia minta PISANG..tak naya ko bang nak suap kasi.
Kawan : Jahanam ko Lestat..aku turunkan ko kat Rantau Abang ni kang.
Lestat : hahahahahahahah..!!!

Aku memang selamba.

P/S : aku diturunkan di stesen komuter PWTC..bukan di Rantau Abang.

Sekian Terima Kasih.

11 Comments:

Blogger ceri masam telah menaip...

:p

ahahahhahah!

sbuk ha?
best KT?

15:27  
Blogger Elyn Sani telah menaip...

aku nk komen duluuuuuuu

15:48  
Blogger Pekerja Kontrak telah menaip...

hahahaha..... memang best la...

15:49  
Blogger UmiMia telah menaip...

muahuahuahua....lawak..lawak..

16:34  
Blogger Lestat telah menaip...

one love - sibuuuuukk..bessssstt..!!

Elyn - ko lambek

Dato Paduka Masri - Ko pun best dato.

Umi Mia - aku tau ko akan gelak.

14:54  
Blogger CRAZY BEAUTIFUL88 telah menaip...

memang lawak lah

17:19  
Blogger Madam Shah telah menaip...

Lawakk.. Btw, kim slm kat wifey n baby :)

18:00  
Blogger Y u Z z 9071 telah menaip...

adohaiiii. lawak sungguh

19:16  
Anonymous Anonymous telah menaip...

Helo,Salam ziarah.! nice blogging,erm nk jmpt tuan rumah atau sesape je ke blog sye ni http://sabtu-day.blogspot.com ..n jgn lupe linkkan blog ni yer.ok bye

21:16  
Blogger MOLY telah menaip...

huhuhuh ...
ko memang la weh !
nak kena :P

20:35  
Blogger nanonano telah menaip...

adushhh..
apsal aku tapaham neh???

15:35  

Post a Comment

<< Home