Wednesday, May 16, 2007

I'm back to mengarut again..huh!!!

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Selepas minggu bizi aku dah habis..kini aku mula mengarut kembali..yeah..yeah (buat style kumpulan amuk tau..)

Memula aku nak mendoakan semoga kesihatan Tun Dr. Mahathir agar kembali sihat..amin. Semalam aku sempat ke IJN melawat dan ahli keluarga beliau serta rakan-rakan lain pun ada. Berlaku sedikit kekecohan tapi tidak menjejaskan apa-apa.

Ok..minggu lepas aku wat program Kolokium Mengantarabangsakan Melayu kat Taiping Golf Resort. Alhamdulillah program berjalan dengan lancar dan tiada masalah yang besar..mana ada program takde masalah..biasala tu..

Aku dapat kenal ramai orang dan bertukar-tukar pendapat. Antara tokoh yang aku dapat jumpa seperti Tan Sri Datuk Hj Mustapa Kamal, Pengerusi EMKAY Holding Sdn Bhd. Face to face tau dengan orang yang membangunkan kawasan perumahan aku sekarang pada tahun 1983 dulu..hebat dia ni..macam-macam cerita macam mana dia bangunkan empayar dia dari dulu hingga sekarang..Humble person dan menggelarkan dirinya sebagai "pakcik" bila berjumpa dengan orang.





























Gambar yang aku letak tu adalah salah sebuah buku yang diberikan sebagai cenderahati kepada para speaker yang hadir. The Roses of Perak. Buku ni menceritakan tentang 10 orang wanita yang menyumbang kepada budaya kita dalam pelbagai cara, dorang antaranya adalah penulis, pendidik, penyelidik, ahli sukan, ahli politik, menteri, peguam, duta, penghibur dan juga ibu. Buku ni diterbitkan oleh PETRONITA (Persatuan Isteri-isteri Kakitangan dan Kakitangan Wanita Petronas).

10 wanita yang ada didalam buku ni adalah seperti Amy Mastura (Penghibur), Asiah Abu Samah (Pengarah Am Pendidikan), Kamariah Alang Mat Nasid (Ibu Mithali), Michelle Yeoh (Pelakon), Noor Farida Ariffin (Duta), Nuraizah Abdul Hamid (Peguam), Rafidah Aziz (Menteri), Rajamani Mailgamam (Ahli Sukan), Robaayah Zambahari (Kardiologi) dan juga Rokiah Talib (Penulis).

4 Comments:

Blogger Sue telah menaip...

tapi aku???? layakkah??? tapi aku orang KL...camane ek??

12:13  
Blogger UmiMia telah menaip...

Hmmm..menarik gak buku yang roses of perak tuh..takder lebih ker yang boleh I pinjam..pleaselah..cam biasa kalau ada..leave it inside my office post box...hehehe

12:54  
Blogger me telah menaip...

Mcm best je buku tuh..
Welcome back dude!
Ni dah lepas bz boleh la mkn char kuew tiaw bnyk2 eh.

00:11  
Anonymous Anonymous telah menaip...

aku suke gambar yang tengah tu

09:49  

Post a Comment

<< Home