Friday, August 03, 2007

Yes..bizi no more (yeke..??)

Setelah tak mem"posting" sesuatu...kini aku kembali..

Aku bizi bukan kerana nama atau pangkat yang aku kejar..aku cuba menyiapkan apa yang di amanahkan kepada aku untuk diselesaikan walau apa caranya..mungkin orang takkan faham seperti komen-komen lalat yang aku terima..biarkan.Terima kasih dan semoga orang tu selesa dengan caranya tersendiri.Aku doakan supaya dia memberikan kritikan lagi selagi dia mampu dan di izinkan olehNya.Tak mampu untuk menyekat kebebasan seseorang itu.Lantaklah..

Ok..let the by gone be by gone..start the new way.

Seperti yang aku janjikan kepada semua orang..aku ada karutan menarik untuk korang. Ini bukan sebarang karutan..tapi ia adalah satu pertandingan antara korang dan korang akan menerima hadiah misteri daripada aku.


Syarat pertandingan.Sila baca..

1. Tempoh pertandingan adalah selama 5 hari bermula daripada Isnin (6 Ogos 2007 - 10 Ogos 2007 ). Jikalau emel jawapan korang di terima sebelum dari dan selepas tarikh pertandingan..jawapan korang tak AKAN diambil kira.

2. Jawapan korang akan dibandingkan dengan jawapan aku yang muktamad dan yang paling tepat dan hampir akan menang. Segala keputusan adalah muktamad. Selepas tamat tarikh pertandingan dan pemenang dah ada..emel tak puashati atau komen yang tidak membina secara langsung tidak akan dilayan dan akan didelete..DELETE tau !!

3. Jawapan penuh akan diberikan pada 13 Ogos 2007 dan beserta jawapan yang menang. Korang ada 5 hari untuk menjawabnya.

4. Segala jawapan hendaklah dijawab di dalam bentuk emel beserta dengan sebab-sebabnya dan bukan dalam bentuk komen. Kalau kat komen area tu, bukan jawapan..itu komen. Tapi komenla..letak URL blog korang untuk kepastian korang ada blog ke tak beserta dengan jawapan.URL korang akan diletakkan pada list kawan blog ini.

5. Jemputlah seramai mana kawan-kawan blog korang untuk menjawab teka teki ngarut aku ni. tetapi..hadiah hanya ada satu je.

6. Sekiranya tiada jawapan yang tepat dan hampir-hampir..hadiah akan dikekalkan dan pertandingan lain akan diadakan. Bergantung pada pihak penganjur.

7. Pertandingan ini tidak melibatkan mana-mana pihak dan termaktub pada undang-undang aku sendiri.

8. Segala soalan teka teki ngarut ini memang ngarut serta telah diteliti dan jawapannya telah diakui oleh 5 orang kawan aku yang terkena..yang dah terkena tu takleh masuk pertandingan ini.



Soalannya adalah seperti berikut :

Apa beza taik hidung dengan pinggan..?? kenapa dan sebab-sebabnya

emel jawapan kat : Tunlestat@gmail.com
Subject : Jawapan Teka Teki Ngarut


Selamat Berjaya !!

16 Comments:

Blogger Orked telah menaip...

teka teki...lor
ingat ke teka kacang dlm balang..hik..hik...


ade masa lagi ni

18:40  
Blogger mad redo1 telah menaip...

kena masuk lab le camnih... satu soalan tu saje ke?

18:43  
Blogger Lestat telah menaip...

aah..satu soklan je wat masa ni..ada lagi soklan..tapi untuk adiah yg lainla lak..hehehe

19:09  
Blogger MOLY telah menaip...

amboih .. soalan memang mengarut .. :P~

20:09  
Blogger Miss Nazla telah menaip...

whoa. satu soalan pun mencabar minda nih. ngire2 bab finance pun tak susah cmnih!

01:07  
Blogger me telah menaip...

haha tak larat la nk masuk bro.
bnyk sgt possibility ni kalu nak bezakan sampai abes pun tak terabes2..
p/s ni ke yg annoying nye? tak annoying pun!

15:22  
Blogger Lestat telah menaip...

anggap je annoying..he3.its ok..maybe next time.

03:30  
Blogger Red Mummy telah menaip...

kompem aku paling corot

kalo suh makan cacing ke lagi aku rela dr suh akak jwb mende2 ni..

i m a fear factor lady so that means, i fear to teka teki..hahahah boleh?

23:12  
Blogger The Author telah menaip...

BEza taik idung and pinggan?? Wakakakaaa.....ngarut seh..

08:53  
Blogger Zana S telah menaip...

aduh... mmg ngarut la nih... tak tercapai dek akal ku :D

10:03  
Blogger Orked telah menaip...

adiah dia ape ye?
sepinggan taik idung?

muahahah

12:42  
Blogger UmiMia telah menaip...

Hmm..apasal beza eekkk..naper tak persamaan...hehehehe banyak lak songehnya..org punya teka-teki ikut suka org lah kan...

persamaan i tau lah..beza I kurang pasti...hmmm..takper2 nanti I fikirkan....

13:29  
Blogger meen telah menaip...

takleh bagi jawapan la..masih lagi bizi...heheheh

13:16  
Blogger ceri masam telah menaip...

taik idung leh melekat kat cermin kereta, pinggan tak leh..
taik idung leh buang kat tepi jalan, takde sapa marah, tapi kalau buang pinggan tepi jalan, mampus kena maki.
taik idung takleh buat lapik buah mcm pinggan..
apa lagi?
teka teki yang merosakkan aku le ni..

16:45  
Blogger Elyn Sani telah menaip...

erm..... erm...... erm........ erm...... mmg sah aku x tau jawab

10:36  
Blogger Sue telah menaip...

errrr.....kompem aku gagal nih....isk....ape ek?

10:44  

Post a Comment

<< Home